Joensuun oopperayhdistys tarjoaa

Tähtisumua

ti 20.2. klo 19, Carelia-sali (Yliopistokatu 4)

Angelika Klas, sopraano

Seppo Hovi, piano ja juonto
Antti Sarpila, klarinetti
Hannu Rantalainen, kontrabasso

Tämä hieno kokoonpano loihtii yhdessä säkenöivän ja unohtumattoman konsertin
kauneimpien klassikkosävelmien parissa.
Vuosikymmenet vaihtuvat tähtien tuikkeessa Seppo Hovin värikkäiden ja viihdyttävien tarinoiden säestyksellä.

Liput: peruslippu 28€, eläkeläinen 25€ ja opiskelija 20€ (+palvelumaksu): lippu.fi.

Lippuja voi ostaa myös tuntia ennen konserttia ovelta.

Kuvassa voi olla teksti

Joensuun oopperayhdistys hyppää kissan saappaisiin

SAAPASJALKAKISSA – koko perheen ooppera

Carelia-sali, Yliopistokatu 4, Joensuu

16.9.2023 Joensuun Carelia-salissa nähdään ja kuullaan César Cuin vuonna 1913 säveltämä lastenooppera “Saapasjalkakissa”, joka pohjautuu samannimiseen kansainväliseen klassikkosatuun.
Nyt, 110 vuotta myöhemmin, teos tullaan esittämään Joensuun Oopperayhdistyksen toimesta ensimmäisen kerran historiassa suomen kielellä.

Teoksen musiikin ennenkuulemattomasta orkesterisovituksesta sekä taiteellisesta johdosta vastaa kapellimestari Huba Hollokoi.
Oopperan ohjaa lastenteatterin tekijänä ansioitunut, joensuulaisen Teatteri Traktorin keulahahmo Tomi Kervinen.
Oopperan suomenkielisestä sovituksesta vastaa laulaja Talvi-Maaria Turunen.

Rooleissa:
Roolitus koostuu maakunnan huippulaulajista – sekä nuorista, vastavalmistuneista tai valmistuvista lupauksista että kokeneista ammattilaisista.
– Emma Mustaniemi (Kissa),
– Gabriel Kivivuori (Jean, myllärin nuorin poika)
– Juha Eskelinen (Kuningas)
– Neemi Sinkko (Prinsessa)
– Jukka Romu (Ihmissyöjä)
– Sergey Usachev ja Mirko Lehtomäki (myllärin keskimmäinen ja vanhin poika).

Tarina alkaa, kun vanhan Myllärin perintöä jaetaan, ja nuorimman veljen Jeanin osaksi jää vain nuhruinen kissa. Tuo kissa on kuitenkin enemmän kuin saattaisi äkkivilkaisulla luulla. Oveluudellaan se  johdattaa Jeanin huimaan seikkailuun, jossa hypätään kaulaa myöten veteen, muututaan tarunhohtoiseksi markiisiksi ja peitotaan ihmissyöjähirviö. Entä prinsessa ja puoli valtakuntaa? Järjestääkö Kissa nekin?

Tämän ajan kovien yhteiskunnallisten myllerrysten ja pelkojen keskellä niin lapset kuin aikuiset tarvitsevat kulttuuria – tarvitsevat satua. Hyppää siis kanssamme tämän mestarillisen kissan saappaisiin ja lähde seikkailuun!
Ikäsuositus 0-102. Teoksen kesto n.50 min. Laulamme suomeksi.

LIPUT :
Varaa verkossa: https://www.lippu.fi/artist/joensuunoopperayhdistys/

Tai nouda paikan päältä: Prisma Joensuu sekä R-Kioskit kautta maan
Lippujen hinnat:
– peruslippu 26,60€
– lapset (1 -16v) 11,50 €
– perhepaketti 50,40€ (sis. 4 lippua a´12,60€/kpl)
– S-Etu perhepaketti 46,00€ (sis. 4 lippua a´11,50€/kpl)

ESITYKSET :

Ensi-ilta 16.9 klo 17:00

Muut esitykset:

• su 17.9 Klo 14 & klo 17
  • la 23.9. klo 15 & klo 18
  • su 24.9. klo 15

Hyppää siis legendaarisiin saappaisiin, seikkailu odottaa!

Joensuun Oopperayhdistys esittäytyy ja jakaa tietoa Saapasjalkakissa .oopperasta Joen yössä perjantaina 18.8 klo 15-21.

Teltalla kerrotaan yhdistyksen toiminnasta ja eritoten Kissan lähestyvistä esityksistä,  jaetaan flyereita ja järjestetään lapsille pientä ohjelmaa kuten kasvomaalausta. Tule kuulemaan yhdistyksen toiminnasta ja Saapasjalkakissa -oopperasta

Kuvituksessa voi olla